Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities Skylines II - Wyskakujący komunikat nieobsługiwania materiałów wolumetrycznych
#1
Cześć wszystkimSmile

Poniżej zamieszczam przetłumaczony artykuł dotyczący przypadku, w którym sprzęt graczy, ma problem z uruchomieniem Cities Skylines II,
przez wyskakujący błąd nieobsługiwania materiałów wolumetrycznych.

[Obrazek: hardware-not-supported-error-cant-get-pa...f8e960fada]

Jeśli chcesz naprawić błąd w którym wyskakuje komunikat -"sprzęt nie obsługuje materiałów wolumetrycznych", zastosuj konfigurację ustawień:
  • Znajdź plik Settings.coc: Powinien znajdować się w następującym katalogu: użytkownicy\%appdata%\..\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\.
  • Otwórz plik Settings.coc: Do otwierania i edytowania pliku możesz użyć edytora tekstu np: Notatnik.
  • Wklej poniższe ustawienia do pliku.

Graphics Settings
{
    "qualitySettings": [
        {
            "enabled": true,
            "upscaleFilter": "EdgeAdaptiveScaling",
            "minScale": 0.5,
            "@type": "Game.Settings.DynamicResolutionScaleSettings"
        },
        {
            "antiAliasingMethod": "None",
            "smaaQuality": "Low",
            "outlinesMSAA": "None",
            "@type": "Game.Settings.AntiAliasingQualitySettings"
        },
        {
            "volumetricCloudsEnabled": false,
            "distanceCloudsEnabled": false,
            "volumetricCloudsShadows": false,
            "distanceCloudsShadows": false,
            "@type": "Game.Settings.CloudsQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "@type": "Game.Settings.FogQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "budget": 0.166,
            "resolutionDepthRatio": 0.666,
            "@type": "Game.Settings.VolumetricsQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "@type": "Game.Settings.SSAOQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "raySteps": 16,
            "denoiserRadius": 0.75,
            "halfResolutionPass": true,
            "@type": "Game.Settings.SSGIQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "maxRaySteps": 32,
            "@type": "Game.Settings.SSRQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "nearSampleCount": 3,
            "nearMaxRadius": 2,
            "farSampleCount": 4,
            "farMaxRadius": 5,
            "highQualityFiltering": false,
            "@type": "Game.Settings.DepthOfFieldQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "@type": "Game.Settings.MotionBlurQualitySettings"
        },
        {
            "enabled": false,
            "@type": "Game.Settings.ShadowsQualitySettings"
        },
        {
            "finalTessellation": 3,
            "targetPatchSize": 24,
            "@type": "Game.Settings.TerrainQualitySettings"
        },
        {
            "waterflow": false,
            "maxTessellationFactor": 2,
            "@type": "Game.Settings.WaterQualitySettings"
        },
        {
            "levelOfDetail": 0.25,
            "lodCrossFade": false,
            "maxLightCount": 1024,
            "meshMemoryBudget": 256,
            "strictMeshMemory": true,
            "@type": "Game.Settings.LevelOfDetailQualitySettings"
        },
        {
            "maxBoneInfuence": "TwoBones",
            "@type": "Game.Settings.AnimationQualitySettings"
        },
        {
            "mipbias": 3,
            "filterMode": "Bilinear",
            "@type": "Game.Settings.TextureQualitySettings"
        }
    ],
    "resolution": {
        "width": 1440,
        "height": 900
    },
    "cursorMode": "Free",
    "depthOfFieldMode": "Disabled"

  • Zapisz zmiany i uruchom ponownie grę (zalecałbym mimo wszystko zrobić kopię zapasową oryginalnych ustawień).
  • Autor tekstu podkreśla, że nie trzeba kopiować i wklejać całego tekstu, a wystarczy tylko zamienić część opisu dotyczącą renderowania wolumetrycznego[/i].


Być może komuś się przyda lub nawet pomoże (oczywiście ostrożności nigdy za wiele). Są też inne rozwiązania o których wspomina artykuł jak:
- wyłączenie śledzenia promieni,
- zaktualizowanie sterowników karty graficznej,
- obniżenie ustawień graficznych,
- zaktualizowanie DirectX i OpenGL, czy
- zmodernizowanie sprzętu komputerowego, jeśli gracz może sobie na to pozwolić.

Kto co woli Smile
 Podziękowali: Kifer
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości