Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Industries Cities Skylines: Industries - Pamiętnik Dev #3: Łańcuch produkcyjny cz. 1
#1
Witamy z powrotem w serii pamiętników developerskich! Naszym dzisiejszym tematem będą łańcuchy produkcyjne stanowiące trzon nowego DLC. 
Zatem bierzmy się do roboty!

Cities Skylines: Industries pozwoli Ci zarządzać procesem produkcyjnym w przemyśle w sposób, który wcześniej nie był możliwy. Tworzenie łańcuchów produkcyjnych jest łatwe, ale optymalizacja łańcucha produkcyjnego do perfekcji wymaga wysiłku. Aby w tym pomóc, Industries DLC oferuje szeroki wybór nowych budynków. Każdy typ budynku ma swój cel i funkcjonalność w grze, ale w każdym z nich są też pewne różnice - głównie w odniesieniu do łańcucha produkcyjnego i rodzaju zasobów, ale także do oferowania różnorodności dla różnych poziomów wydajności. Możesz utworzyć cały łańcuch produkcyjny w jednym obszarze - lub jeśli wolisz, tworzyć wiele obszarów, z których każdy obsługuje określoną część łańcucha produkcyjnego.

TwoDollarsTwenty przygotował kolejny fajny samouczek, który pomoże nam zaprezentować nowe zarządzanie łańcuchem dostaw Industries DLC:

Od surowców po luksusowe produkty:
Dla tego dziennika developerskiego jako przykład stworzyliśmy Obszar Przemysłu Leśnego. Obszar przemysłu leśnego jest jedną z czterech nowych stref przemysłowych, ale podstawowy przepływ produktów wewnątrz łańcucha działa w ten sam sposób w każdej z nich. Zarządzanie łańcuchem produkcyjnym jest dość proste, o ile pamiętasz o kilku rzeczach. Na początek warto zapamiętać, że budynki będące własnością Obszaru Przemysłowego nie generują żadnych wpływów podatkowych w przeciwieństwie do budynków strefowych. Zamiast tego twój zysk zostanie osiągnięty poprzez łańcuch produkcyjny - im lepszy będzie twój łańcuch produkcyjny, tym więcej pieniędzy zarobisz.

Swój łańcuch produkcyjny zaczynach od surowych zasobów, które można zbierać bezpośrednio z mapy za pomocą Budynków Wydobywczych lub możesz je zaimportować. Budynki wydobywcze znajdują się pod zmienionym menu Śmieci i Przemysł (podzielonym na podmenu według typu Obszaru Przemysłowego) i mogą działać tylko w odpowiadającym im typie Obszaru Przemysłowego. Przemysł leśny wykorzystuje surowe zasoby zwane surowymi produktami leśnymi, które można zebrać przez postawienie budynków wydobywczych, na przykład dużej plantacji drzew, na terenie leśnym. Jeśli zdecydowałeś się na import surowców zamiast tego, to są one transportowane bezpośrednio do budynków przetwarzania z zewnętrznych połączeń. Pamiętaj jednak, że za importowane surowce musisz zapłacić! Jeśli twoja mapa jest bogata w zasoby naturalne, możesz również trochę zarobić sprzedając ich nadwyżkę do odpowiedniego specjalistycznego przemysłu strefowego lub eksportując je poprzez połączenia zewnętrzne.

[Obrazek: Cities%202018-09-14%2013-28-30-46.png]
Ciężarówka przenosi świeżo zebrane produkty z surowego lasu z dużej plantacji drzew iglastych do dalszej części łańcucha produkcyjnego.

Co się stanie, jeśli nie masz wymaganych surowców dostępnych na swojej mapie? Nie martw się! Twoje budynki przetwarzające automatycznie importują surowce do swoich potrzeb, jeśli żadne z nich nie są dostępne w Twoim mieście. I nie zapominaj, że wybór budynków magazynowych pozwala na importowanie, obsługę i przechowywanie większych ilości surowców, dzięki czemu Twoje fabryki mogą cały czas działać. Obiekty magazynowania można znaleźć w tym samym menu, co budynki wydobywcze. Przemysł leśny może magazynować produkty z lasu na przykład na małym placu, który jest jednym z kilku dostępnych budynków do przechowywania surowca. Budynki te odgrywają ważną rolę, ponieważ działają jako bufor zapewniający stały dopływ zasobów w miarę potrzeby w głąb łańcucha produkcyjnego. Jesteś w stanie przechowywać wszystkie zasoby wymagane w twoim łańcuchu produkcyjnym w dowolnym momencie - co jest niezwykle przydatne, gdy planujesz, w jaki sposób zasoby mają być przenoszone w Twoim mieście.

[Obrazek: Cities%202018-09-14%2013-32-53-34.png]
Tartak w akcji. Wchodzą surowe produkty leśne - wychodzi drewno strugane. Łatwe i proste.

Różne rodzaje towarów specjalnych, produkowanych przez budynki przetwarzające, są wymagane przez fabryki, ale mogą być również sprzedawane przemysłowi strefowemu na wypadek, gdyby fabryki ich nie potrzebowały. W zależności od Twojej Unikatowej Fabryki, będzie ona wymagać od jednego do czterech różnych rodzajów specjalnych towarów do obsługi i produkcji pożądanych Produktów Luksusowych. Na przykład Fabryka Mebli jest odblokowywana poprzez "levelowanie" Twojego obszaru przemysłu leśnego i wymaga zarówno drewna struganego, jak i specjalnych towarów papierowych produkowanych w jego obszarze. Wszystkie unikalne fabryki znajdują się we własnej zakładce w menu Śmieci i Przemysł, gdzie można łatwo sprawdzić ich wymagania. 
Czy odblokujesz je wszystkie?

[Obrazek: Cities%202018-09-14%2013-37-00-52.png]
Fabryka Mebli wyprodukowała partię Produktów Luksusowych - Meble - która jest już w drodze do sklepów.

Podsumowując, podstawowy łańcuch produkcyjny składa się on z czterech różnych typów budynków:
  • Budynków wydobywczych, na przykład plantacji drzew. Zasoby zbierane są z gleby lub mogą być importowane, jeśli nie zebrano wystarczającej ilości. Nadwyżkę produkcji można sprzedać do odpowiedniego specjalistycznego przemysłu strefowego lub wyeksportować przez połączenia zewnętrzne w celu uzyskania zysku. Budynki wydobywcze można umieszczać tylko w strefach przemysłowych.
  • Budynków do przechowywania surowców i produktów, na przykład placów z drewnem, znajdujących się pod menu konstrukcyjnym każdego rodzaju przemysłu. Magazynowanie pomaga zarządzać przepływem zasobów. Towary specjalne i produkty luksusowe mogą być przechowywane w magazynach. Budynki przechowujące mogą działać poza strefami przemysłowymi. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przechowywaniu zasobów, bądź na bieżąco z nadchodzącymi Pamiętnikami Dev.
  • Budynków przetwarzających surowce, na przykład Tartaków, powodujących przekształcenie zgromadzonych zasobów w Towary Specjalne wymagane przez fabryki. Dodatkowe towary mogą być sprzedawane i używane przez regularny przemysł strefowy. Budynki przetwarzające można umieszczać tylko w strefach przemysłowych.
  • Unikalnych Fabryk, takich jak na przykład Fabryka Mebli, produkujących dobra luksusowe które są końcowymi produktami łańcucha produkcyjnego. Towary luksusowe, którymi w przypadku Fabryki Meblarskiej są meble, mogą być sprzedawane ze znacznym zyskiem własnym strefom handlowym lub eksportowane poprzez połączenia zewnętrzne. Unikalnych fabryk nie trzeba umieszczać w strefach przemysłowych.
Optymalizacja:
Kiedy podstawowy przepływ produkcyjny zacznie działać, możesz zacząć doskonalić swój obszar do perfekcji. W tym momencie do akcji wkraczają Budynki Pomocnicze. Każdy typ Obszaru Przemysłowego ma dwa budynki pomocnicze o różnych funkcjach, zlokalizowane w tym samym miejscu co Budynki Główne. Nie można łączyć tych budynków między różnymi typami obszarów, ale można zbudować kilka tego samego rodzaju w tym samym obszarze. Budynki Pomocnicze ulepszają Twój Obszar Przemysłowy, podnosząc efektywność strefy przemysłowej, w której się znajdują a często mogą również dać ci niewielki dodatkowy impuls do osiągnięcia kolejnego poziomu w Twoim Obszarze! Na przykład:
  • Koszary pracowników zwiększają efektywność pracowników w Obszarze Przemysłowym o 5% na każdy jeden koszar.
  • Budynek konserwujący obszaru przemysłowego zwiększa pojemność budynków przemysłowych w obszarze przemysłu o 5% na każdy budynek konserwujący.
W następnym Dev Diary wkroczymy głębiej w świat Unikalnych Fabryk i dowiemy się co sprawia, że są one tak wyjątkowe. Spojrzymy również bliżej na różne rodzaje surowców.

Autor: co_emmi [źródło]
Tłumaczenie: SZyMeX
-------------------------------------
100 wątek, 1,175 post Wink
  Odpowiedz
#2
Chyba coś podobnego było w najnowszym Sim City, bo się z tego co pamiętam tworzyło jakieś magazyny, czy składowiska węgla do elektrowni Duży uśmiech. Ciekawe urozmaicenie gry i chciałbym sprawdzić jak to będzie funkcjonować. Wcześniej się zastanawiałem czy przypadkiem ten dodatek nie zmieni całkowicie systemu tworzenia stref przemysłowych w ten sposób, że teraz ręcznie będziemy stawiać wszystkie budynki, ale z dziennika wynika, że chyba strefy przemysłowe zostaną zachowane po staremu ( jeśli jest inaczej to wyprowadźcie mnie z błędu Duży uśmiech ). "Na początek warto zapamiętać, że budynki będące własnością Obszaru Przemysłowego nie generują żadnych wpływów podatkowych w przeciwieństwie do budynków strefowych. Zamiast tego twój zysk zostanie osiągnięty poprzez łańcuch produkcyjny - im lepszy będzie twój łańcuch produkcyjny, tym więcej pieniędzy zarobisz." O ile dobrze rozumiem Obszar Przemysłowy to są te dzielnice przemysłowe, które teraz podobnie jak parki będziemy wyznaczać i one będą wpływały tylko na wydajność produkcji w naszych strefach przemysłowych, generując tym samym zysk z podatków od przemysłu? Z tej np. Fabryki mebli nie będę miał wpływów podatkowych, ale za to znajdą tam miejsca pracy mieszkańcy mojego miasta? Czy aby te bonusy dla stref przemysłowych funkcjonowały to trzeba będzie te strefy wyznaczać w tym Obszarze Przemysłowym, czy działają one na terenie całej mapy?
  Odpowiedz
#3
No tak, strefy przemysłowe zostaną. Zresztą to jest upgrade, za który się płaci, a nie darmowy update. Dziwne by było, gdyby gracze bez DLC mieli inną mechanikę gry niż z DLC Duży uśmiech
  Odpowiedz
#4
"Różne rodzaje towarów specjalnych, produkowanych przez budynki przetwarzające, są wymagane przez fabryki, ale mogą być również sprzedawane przemysłowi strefowemu na wypadek, gdyby fabryki ich nie potrzebowały."

Tak więc oczywiście zwykły strefowy przemysł jak najbardziej zostaje. A zysk z tego "nowego" będzie się czerpać za sprzedaż wydobytych surowców (bądź ich nadwyżki) oraz już gotowych produktów.
"Towary luksusowe, którymi w przypadku Fabryki Meblarskiej są meble, mogą być sprzedawane ze znacznym zyskiem własnym strefom handlowym lub eksportowane poprzez połączenia zewnętrzne."

Sprzedawane mogą być też dodatkowe towary z budynków przetwarzających (np. tartaki) do przemysłu strefowego:
"Dodatkowe towary mogą być sprzedawane i używane przez regularny przemysł strefowy."

Tak więc formy zarobku będzie wystarczająco dużo Wink Praktycznie zawsze będzie można sprzedać nadwyżkę produktu czy surowca, no i oczywiście gotowe końcowe produkty z fabryk również idą na sprzedaż Wink
  Odpowiedz
#5
Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie, a w sumie za kolejne dzienniki, które pozwoliły mi lepiej zrozumieć o co chodzi w nowej mechanice Wink.
  Odpowiedz
#6
"Co się stanie, jeśli nie masz wymaganych surowców dostępnych na swojej mapie? Nie martw się! Twoje budynki przetwarzające automatycznie importują surowce do swoich potrzeb, jeśli żadne z nich nie są dostępne w Twoim mieście."

Właśnie z tym mam problem. Mam magazyny pełne drewna (produktów leśnych), a mimo to, tartaki do produkcji drewna budowlanego importują "produkty leśne" z zewnątrz. Miał ktoś podobny problem ? Czy jest opcja do korzystania z własnych surowców ?
  Odpowiedz
#7
Surowce mozna sciagac na magazyny, produktow jak papier juz nie, samemu potrzeba wyprodukowac dla fabryki mebli.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: